حکم عملیاتهائی که در آمریکا و سایر کفار متحد با آن انجام می گردد و پاسخ به شبهات و اعتراضات پیرام

ساخت وبلاگ

حکم    عملیاتهائی   که در    آمریکا   و   سایر     کفار     متحد   با آن   انجام   می   گردد   و    پاسخ   به   شبهات   و   اعتراضات     پیرام  ون آن  ( ۲ )

به قلم: شیخ  الشعیبی

و نیز از اینان می پرسیم که منظور شما از بی گناهان( وغیرنظامیها) چیست؟

وجواب اینان ازاین سه حالت خارج نخواهد بود:

حالت اول:

منظورکسانی باشند که همراه دولتشان با مسلمین نجنگیده اند ونه با بدن ونه با مال ونه با رأی وفکرومشورت و نه با هیچ طریق دیگری به آنها کمک نکرده اند.این دسته قتلشان جایزنیست به شرطی که  از غیرشان متمایز بوده و مختلط نباشند،اما اگربا غیر خود مختلط بودندو تمایزشان وجداکردنشان ممکن نباشد،دراین صورت قتل آنها از جهت تبعیت و الحاق به دیگران جایز می باشد(یعنی دیگران را  هدف می گیریم وبه تبعیت از آنها اینان نیزکشته می شوند) مانند سالمندان و زنان و کودکان و بیماران و عاجزین و راهبان گوشه گیر.

ابن قدامه می گوید: قتل زنان وکودکان در شبیخون و در انبارهای زیرزمینی، اگر آنها را منفردا وجداگانه عمدا هدف قرار ندهند،جایزمی باشد و نیز کشتن حیوانات در صورتی که منجر به کشتن وشکست دشمن  کافر شود نیز جایز است و دراین باره هیچ اختلافی نیست.[المغنی و الشرح ۱۰ /۵۰۳].

و نیز می گوید:شبیخون به دشمن جایز می باشد،احمد بن حنبل می گوید:شبیخون هیچ اشکالی ندارد و آیا جنگ با روم به غیر از روش شبیخون بوده است، و می گوید:هیچ کسی را –ازعلماء-نمی شناسیم که شبیخون را ناپسند دانسته باشد.[المغنی والشرح ۱۰/۵۰۳].

حالت دوم:

یا آنها کسانی هستند که مستقیما همراه دولتشان درجنگ مشارکت نکرده اند اما با مال و یا با نظر و فکر به آنها یاری رسانده اند،این دسته را بی گناه نمی نامند بلکه محارب و اهل جنگ هستند و ازاهل ردء(یعنی همکار و یاری رسان)به شمار می آیند.

ابن عبد البر رحمه الله در کتاب الاستذکار می گوید:علماء در این مورد هیچ اختالافی ندارند که زنان و پیرمردانی که با مسلیمن بجنگند قتلشان مباح است و نیزکودکانی که توانایی جنگیدن را داشته باشند وعملا وارد جنگ با مسلمین شوند نیز کشتنشان مباح است.[الاستذکار ۱۴/۷۴].

و نیزابن قدامه رحمه الله در اباحت قتل زنان وکودکان وسالمندانی که به اقوام محاربشان برای جنگ کمک کنند،اجماع را نقل کرده است.

ابن عبد البر رحمه الله می گوید:علماء اجماع کرده اند  که رسول الله صلی الله علیه وسلم درید بن الصمة را در روز حنین کشت چون اهل تجربه و دانای به تاکتیک جنگی بود. پس هر سالمندی که چنین باشد طبق نظر تمام علماء باید کشته شود.[التمهید ۱۶/۱۴۲].

نووی رحمه الله درشرح مسلم درکتاب جهاد  حکایت اجماع را کرده است بر اینکه سالمندان کفار، اگر دارای فکر و نظر وتجربه جنگی باشند باید کشته شوند.

ابن قاسم رحمه الله درالحاشیه نقل کرده می گوید:علماء اجماع کرده اند بر اینکه حکم عمل غیرمستقیم(ردء) در جهاد(کمک ویاری وامداد)حکم مستقیم(مباشر) را دارد. و از ابن تیمیه اجماع را بر این نقل کرده است و همچنین از ابن تیمیه نقل کرده که یاران طائفه ممتنعه و انصارشان ازخود آن طائفه محسوب می شوند و هر رفتاری با اینان بشود با آنان نیز می شود.

روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 214 تاريخ : دوشنبه 10 دی 1397 ساعت: 9:54